Limba Romana Comunicare Fise de lucru Teste initiale formative si finala clasa 6 a sem 2
PRP: 9,00 RON (-10%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 8,10 RON
Diferență: 0,90 RON
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 978-606-535-097
Editura: Nomina
Anul publicării: 2010
Pagini: 93
Format: 16x23
Categoria: limba si literatura romana cls. 1-12
DESCRIERE
Esential in eficienta demersului didactic este sa se aiba in vedere segmentul de evaluare, care poseda o dubla pozitionare in raport cu invatarea. Mai intai evaluarea fixeaza coordonatele invatarii si finalitatile acesteia, motivand elevul la orice varsta. Pornind de la asteptarile pe care le are scoala de la activitatile de invatare, evaluarea vine sa cunatifice calitatea procesului, asigurand sansa pozitionarii elevului in raport cu ierarhia clasei sale, dar si prin raportare la standardele programei scolare. Prin urmare, evaluarea se releva ca un segment care, prin variatele sale forme de aplicare, il motiveaza obiectiv si subiectiv pe elev, determinand generarea de catre profesor a strategiilor didactice adecvate pentru dobandirea nivelului optim al competentelor specifice domeniului de cultura generala. In al doilea rand, evaluarea este punct de plecare pentru pasii urmatori in activitatiea de invatare, permitand elaborarea de catre profesor a unor scenarii adecvate particularitatilor clasei, dar si celor individuale detinute de fiecare elev. Cu toata complexitatea functionala a segmentului de evaluare, activitatile e aplicare nu au intotdeauna coerenta necesara pentru ca dubla pozitionare despre care am vorbit sa fie reala si eficienta in dobandirea de catre elevi a competentelor specifice. Daca pentru predare-invatare, profesorul are, de regula, atentia concentrata in vederea gestionarii timpului si a parcurgerii continuturilor asociate din programa, evaluarea fie ca este rapid si formal derulata, fie ca este omisa. La disciplina limba romana, elevul din gimnaziu este pus in fata unei activitati complexe de invatare, care vizeaza construirea de competente reale de comunicare, cu efecte in sfera relationarii interumane si cu expresia cea mai clara de manifestare in contextul afirmarii competentei culturale. Dobandirea competentelor de comunicare nu poate fi o activitate de succes daca se exclude suportul teoretic adaptat particularitatilor de varsta ale elevilor si programei scolare. Absolutizarea valorii acestuia si abstractizarea notiunilor conduc spre o atitudine de repingere a disciplinei. Dimpotriva, utilizarea suportului teoretic doar ca normativ al comunicarii corecte, expresive si nuantate, la care se ajunge in momentele de impas, survenite intr-o activitate de invatare cu un pronuntat caracter pragmatic, poate aduce beneficii extrem de valoroase invatarii, evidentiate prin evaluare. Lucrarea propuse de Editura Nomina isi propune sa ofera solutii pentru ca evaluarea sa fie un moment bine definit atat in cadrul lectiei, cat si in proiectarea demersului didactic de invatare. Structurata temeinic, pe baza continuturilor din gramatica normativa si noua programa, cartea propune teste variate, a caor parcurgere de catre elevi, fie ca exercitiu individual, fie ca parte a probelor de evaluare sumativa, nu poate fi decat profitabila. Utila atat elevilor, cat si profesorilor, lucrarea este un auxiliar didactic a carui parcurgere poate spori nivelul competentei reale de comunicare a elevului de gimnaziu.
Cărţi noi
-- 25,50 RONPRP: 30,00 RON (-15%)
- 68,00 RONPRP: 80,00 RON (-15%)
- 28,05 RONPRP: 33,00 RON (-15%)
Promoţii
-- 25,50 RONPRP: 30,00 RON (-15%)
- 68,00 RONPRP: 80,00 RON (-15%)
- 28,05 RONPRP: 33,00 RON (-15%)
RECENZII